Isnin, 11 Januari 2010

Gi Port dickson...Best....

Assalamualaikum...

Aklu gi Port Dickson pada 20 - 21/12/2009 tahun lepas...Gi umah nenek belah ayah aku...dah lama kami sekeluarga tak tido kat sana...aku juga ada tujuan lain iaitu nak bawak anak aku tido kat umah moyang dia...sambil2 tu nak bawak anak aku gi mandi laut...memang dah lama aku bercadang nak bawak anak aku gi mandi laut...tapi banyak sangat program menyebabkan rancangan aku tu tergendala...

Aku gerak dari umah aku kat Mensudut Lama kerana aku kemas umah aku tu masa hari sebelumnya...cuti2 sekolah hari tu umah aku kat Mensudut Lama tu asyik ditinggalkan...kotor dan berhabuk...itu perkataan yang jelas yang aku boleh bagitau kauorg mcm mana keadaan rumah aku masa aku balik ari tu...siap jer aku kemas umah aku pada 20hb ari tu aku terus gerak ke Batu Kikir untuk menjemput adik isteri aku...kesian kat dia kerana cuti sekolah tak banyak gi berjalan...aku harap dia seronok mandi laut nanti...sempat jugak aku mencium tangan mak dan abah mertua aku...selepas itu aku terus gi Giant Senawang kerana disitu titik pertemuan aku dgn kereta adik aku...aku meneruskan perjalanan dan berhenti minum petang di sebuah kedai di Roundbourd Port dickson batu 5...Selesai jer makan kami semua terus menghala ker rumah nenek aku...

Malamnya selepas hilang penat aku satu kereta gi Fun Fair kat batu 5, Port Dickson...habis jugak la Rm 50 kat Fun Fair tu...manataknya isteri aku jugak bukan main seronok main buaian rantai panjang tu...kalau aku la kan...orang nak bai aku RM 1 juta pun aku tak nak...'Takut'....pengertian yang sangat mendalam...tapi bagi setengah2 manusia...mereka seronok dan mungkin dengan cara itu mereka melepaskan tekanan...apa2 pun memang seronok dan rasa nak main lagi jer...tapi sedar tak sedar ddah pukul 11.00mlm...dah la budak kecik tu ikut...mengamuk dia karang...pening kepala aku...

kat bawah nie ader gambar gi mandi laut jer...yang gi Fun Fair aku terlupa nak bawak kamera...






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.