Isnin, 20 Julai 2009

Kehidupan aku minggu lepas

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Apa khabar rakan-rakan bloger???harap sihat hendaknya...terasa lama pulak tak updates blog aku nie...

Kehidupan aku minggu lepas best jugak kerana aku telah memberi penerangan (in house trainning) kat kengkawan Sekolah Kebangsaan Spang Loi mengenai SSQS dan Emis Online pada 15/07/2009 bersamaan hari Rabu...kesemua guru2 hadir kecuali GB...ada mesyuarat katanya...selain itu aku jugak dapat berjumpa rakan2 JU EMIS ONLINE DAERAH SEGAMAT di PPD SEGAMAT pada 16/07/2009 bersamaan hari Khamis...bayak jugak perkara yang berkaitan yang kitaorang bincangkan...seronok dapat jumpa En.Shamsul, Pegawai Maklumat PPD Segamat...Kak CT Hairani, yang dah tukar kereta Honda City baru...jelos aku...Zainizam..Din Gelang Chincin..Fayad...dan ramai lg member Emis...petang keesokannya, hari jumaat aku tak sabar sabar nak balik Batu Kikir...nak jumpa baby girl aku dgn wife aku la...hari sabtu tu aku gi panjat pokok langsat dan pokok manggis...lenguh2 jugak kaki dan tangan aku...aku tengok tarzan tu senang je panjat pokok...rupa2nya memanjat pokok nie pun perlukan kekuatan dan semangat yang tinggi..kalau bapak mertua aku tu aku tengok dah mcm tupai...melompat selamber dia jer dari satu pokok ke satu pokok...hebat...itu jer yang terucap di bibir aku bila melihat bapak mertua aku memanjat...hari sabtu tu jugak dato dan datin balik ke Batu Kikir...tengok mak dia yang dah uzur tu..bukan main gembira nenek wife aku tu...mana taknya...dah 6 bulan anaknya tak balik...alasannya sibuk...sibuk sangat ker kita nie sebagai hamba Allah di muka bumi ini...tu pun lum panas bontot dah cabut balik...datin balik esoknya iaitu hari ahad...kemudian selepas datin balik anak sulung dan anak no 2 nenek wife aku balik...tu pun tak panas bontot dah nak balik...alasannya tak sihat...sibuk katanya...hai apa nak jadi la pakcik2 aku nie...mak yang seorang tu pun tak terjaga...marah tul aku...petang dlm pkl 5 tu aku balik ke palong 2...pagi tadi aku dari palong 2 la ke sekolah...aku ingat nak lepak mensudut dari hari nie hingga hari rabu...best tak???nak jimat minyak...tak terdaya aku nak berulang dari palong ke sekolah kebangsaan spang loi hari2 bai...apa2 pun...MALAS NAK CAKAP...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.