Rabu, 1 Julai 2009

Mengantuk........................................................

Kalau cerita pasal mengantuk nie, boleh dikatakan semua orang mengalami masalah yang lebih kurang sama iaitu mengantuk.

Masalah mengantuk nie boleh terjadi kat semua tempat di dalam dunia nie. Kalau anda tak percaya aku cuba buktukan tampat-tempat yang sering kita lihat orang mengantuk nie ada.
1. Dalam kereta ketika sesak.
Seringkali kita melihat pemandu di kiri, kanan, depan, belakang menguap menahan mengantuk. Tak tahu la apa yang di buat kat mereka-mereka nie sampai mengantuk. Mungkin juga mereka nie memang kaki tido???entah la...tapi hati-hati. mengantuk boleh mengakibatkan kemalangan jalan raya.
2. Tempat-tempat awam contohnya di Hospital, Klinik, Taman Bunga,dan lain-lain tempat awam.
Kalau aku gi Hospital ari tu masa isteri aku bersalin. Memang ramai yang mengambil kesempatan tido kat surau la, kat bangku-bangku yang di sediakan oleh hospital untuk duduk. aku tak tahu la kenapa mengantuk benar mereka-mereka nie...jangan risau-risau..buat macam aku...time tido kita tido..time makan kita makan...
3. kat tempat kerja.
nie memang selalu aku tengok...mana yang kaki membuta tu, pagi-pagi dah menguap-nguap menahan mengantuk....kalau kita lepa sikit jer kang tau-tau dah hilang jer...tah kat port mana la dia landing agaknya...
4. Kat umah
Time cuti-cuti Malaysia nie...biasa la bagi orang-orang tertentu macam isteri aku yang baru lepas bersalin nie...pantang ader masa jer...tido ler...anak tido ibu pun tido..hehehehe

apa-apa pun aku tak dapat la nak menyenaraikan semua perkara pasal mengantuk nie pasal aku pun mengantuk...hehehehehhe.....bangun awal sangat kot(alasan)...sampai kat sekolah tadi jam 6.40pg...kalau sampai awal kat sekolah aku boleh la siapkan aper-aper perkerjaan yang belum di siapkan...mcm sekarang nie kelas tak ader...mata pun mula la mengantuk....macam nak di sendal dengan lidi penyapu jer mata nie...mengantuknyer.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.